hepsiburada.com da mağaza açmak? Aman diyim!

Merhabalar,

Kendilerini Türkiye’nin en büyük online mağazası olarak tanıtan hepsiburada.com

Öncelikle bu firmada mağaza açıp, kendi ürettiğiniz ürünleri veya al/sat yaptığınız ürünleri satmak akıl karı değil. Hiçbir şekilde satıcı desteğine ulaşmanız mümkün değil. Bir sorununuz olduğunda ticket açıyorsunuz, işlerine gelirse cevap veriyorlar. Bu anlattıklarımın hepsi yaşanmıştır ve bu yaşananlardan dolayı hepsiburada.com’daki mağazamızı kapattık. Mesala bir ayakkabı üreticisiniz ve hepsiburada.com da satmak istediniz. Satış yaptığınız kategoriye göre komisyon alıyorlar. Giyim ve ayakkabı kategorisinde %20 komisyon alıyorlar. Yani, 100TL ye sattığınız bir ayakkabıyı 80TL altında mal ediyorsanız kar edersiniz şeklinde. 75TLye mal ettiğiniz ayakkabıdan sadece 5TL kazanırsınız. Buda zaten kargo masrafına gidiyor. Heleki müşteri bunu iade etmek istediğinde yandınız. Geri dönüş kargo ücretlerine size yansıyor. Müşteri 42 numarana ayakkabı istedi diyelim ve siz 42 numarayı gönderdiniz. Müşteri iade talebinde bulunuyor ve diyorki bu ayakkabı 42 değil, 43 gönderilmiş. Siz kimsinizki müşteri ile yazışabilesiniz? Hiçbir şekilde bir muhattabınız yok. İtiraz hakkınız yok. Kuzu kuzu müşteri ayakkabıyı göndercek ve siz geri alacaksınız. Birde müşteri, kestiğiniz faturayı göndermezse bakın komediye. Kimi arayacaksınız? Müşterinin telefonunu zaten sizinle paylaşmıyorlar. Müşterinin T.C. Numarasını paylaşmıyorlar. Bir sipariş geliyor, fatura kesiceksiniz, müşterinin adresi eksik yada yanlış ise ulaşabileceğiniz bir numara yok 🙂 Fatura kesip kargoya vermezseniz suçlusunuz. Verseniz, kargo teslim olmayacak.

Kendi ürettiğiniz ürünü hepsiburada.com’a yüklemeniz gerekiyor. Ayakkabının resimlerini yükliceksiniz. Patentli tasarımınız olmasına rağmen, resim üzerinde firma isminin yazılmasını kabul etmiyorlar. Rakipleriniz resimleri alıp kullanabiliyor yani. Siz kimsinizki patentiniz olsun dimi? Neyse, ayakkabının resimlerini yüklediniz, ürün girişini yaptığınız, 36dan 45 numaraya kadar numara kombinasyonlarını ayarladınız, herşey tamam. Sözde 7 gün olan onay sürecini bekleyeceksiniz daha. 10 gün sonra onaylıyorlar. Birde ne göresiniz? Tüm numaraları onaylamışlar, 42 numara onaylanmamış. Erkeklerde en çok tercih edilen numara 42’dir. İşinize gelirse. Bu şekilde satışa açarsanız açarsınız. Rezillik diz boyu. Satışa açtınız ve 42 numara seçeneği olmadan ürünü yayınladınız diyelim. Sonra satıcı desteğine ticket açtınız ve dedinizki “siz nasıl iş yapıyorsunuz, 42 numara seçeneği neden onaylanmadı?”. Siz kimsiniz ki hesap sorasınız dimi? Sizi iplemiyorlar. Ne cevap var ne bişi. İşine gelirse böyle diyorlar yani.

Arada bir sözleşme var. İkili ilişkilerle yürütülen bir ticarettir bu. Sizin ürününüzden oturdukları yerde komisyonla para kazanıyorlar. Sizi el üstünde tutmaları gerekiyor değil mi? Yok canım ne mümkün? Sen kimsin kardeşim? Karşında dev bir firma var. Senin ürününden kazanacağı %20 komisyonu yemişim 🙂 Çokta fifi yani diyorlar. Biri gider, biri gelir mantığı 🙂

Ha unutmadan birde sözleşmede bir madde var. Hepsiburada.com’a girdiğin o ayakkabı varya. Onu başka yerde daha ucuza satamazsın. Ağzına sıçarız senin diyorlar. Yani o ürünü en ucuz hepsiburada.com da satacaksın. İşine gelirse.

Sonuç olarak, aman aman diyeyim bulaşmayın bu firmaya. Gidin n11.com’a. Paşalar gibi ürünleri eklediğiniz an satışa açılsın. Kendi kombinasyonlarınızı girin, istediğiniz gibi özgürce ürününüzü satın. Müşterinin göndereceği iade kargo seçenekleri bile var. Her şey var. Eklediğin ürüne reklam bile açabiliyorsun. Bakiye ekliyorsun ve diyorsunki bu girdiğim ayakkabıya günlük mesala  20TL reklam uygula. Eee süper. Senden aldığı komisyonuda aynı. Ne kendini kasacaksın da, götlerini kaldıracaksın seni iplemeyen firmaların?

hepsiburada.com da mağaza açmak rezilliktir, amatörlüktür, kendini küçük düşürmektir…

Kalın sağlıcakla…

*Not: Anlattığım tüm olaylar bizzat yaşanmıştır. İspatı için, mağaza paneli ekran görüntüsü aşağıdadır.

hepsiburada.com mağaza paneli
hepsiburada.com mağaza paneli

One Comment

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir